Узаконення самовільної будівлі через суд
Питання про узаконення самовільно побудованих будинків дуже актуальне в нашій країні. На жаль, у нас прийнято спочатку побудувати будинок, а вже потім думати про легалізацію споруди. Така закономірність існує у зв’язку з тим, що отримати всі необхідні дозволи для проведення будівництва досить складно.
Узаконення самовільно побудованих будинків здійснюється згідно порядку, встановленого в Наказі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
Будівлі, які підпадають під дію Наказу:
- споруди, збудовані з 5.08.1992 до 12.03.2011, а саме: індивідуальні (садибні) житлові будинки, дачні, садові будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них;
- споруди I та II категорії складності, будівництво яких здійснено до 12.03.2011, а саме: громадські будинки, будівлі і споруди сільськогосподарського призначення.
Для того щоб ввести в експлуатацію будинок, який був побудований без отримання відповідного дозволу, необхідно пройти певні етапи його легалізації і зібрати велику кількість документів. Процес узаконення самовільно побудованих об’єктів може зайняти досить тривалий час – від півроку і більше.
Введення в експлуатацію закінчених об’єктів відбувається тільки на підставі реєстрації в такому органі, як інспекція архітектурно-будівельного контролю, яка знаходиться за місцем розташування об’єкта.
Необхідний для реєстрації пакет документів:
- заява встановленого зразка (підписується усіма співвласниками ділянки та об’єкта);
- декларація про готовність до експлуатації у двох екземплярах (складається за встановленою формою);
- звіт технічного обстеження, який складається сертифікованими спеціалістами (виключення, для котрих звіт немає необхідності оформлювати: індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, прибудови до них загальною площею до 300 кв. метрів включно, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них загальною площею до 100 кв. метрів. Для вказаних споруд достатньо технічного паспорта.
- нотаріальні копії технічного паспорта та документа на земельну ділянку;
- копія паспорта та ідентифікаційного коду;
- нотаріальна довіреність на спеціаліста нашої компанії.
Документи, яких у вас немає в наявності, наші фахівці отримають самостійно.
Процедура реєстрації:
- Реєстрація декларації та введення в експлуатацію будівлі здійснюється безоплатно протягом 10 роб. днів з дати подання пакета документів;
- Протягом 7 календарних днів, з дати введення в експлуатацію, необхідно надати копію декларації до органу місцевого самоврядування (місцевого органу виконавчої влади) за місцем будівництва;
- Інспекція приймає рішення щодо накладення штрафних санкцій за будівництво з порушенням законодавства.
Враховуючи складність процедури по легалізації самовільно побудованого будинку, кращим виходом у такій ситуації буде звернення до досвідчених фахівців нашої компанії. Ми можемо заощадити ваші сили і нерви, вирішивши проблему максимально швидко.
Законодавство:
- Закон України від 16 листопада 1992 року № 2780-XII “Про основи містобудування“;
- Закон України від 17 лютого 2011 року № 3038-VI “Про регулювання містобудівної діяльності“;
- Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.04.2015 № 79 “Про затвердження Порядку прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподарського призначення I та II категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, і проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж”.