Юридичний блог

Декларація ДАБІ

Мы не помогаем с этой услугой, страница перенесена в блог, но устаревшая для нас информация может быть для вас полезной

Перед тим як почати будівництво, необхідно спочатку відобразити майбутню споруду на папері, після чого отримати дозвіл на її зведення, в ролі якого для ряду об'єктів виступає реєстрація Декларації про початок виконання будівельних робіт. Декларація ДАБІ необхідна для будівництва приміщень, які віднесено до I-III категорій складності.

У випадку, якщо об'єкт був віднесений до IV-V категорії складності, документи подаються до ДАБІ Києва та Київської області, де буде видано дозвіл на виконання будівельних робіт.

Порядок подання декларації встановлюється органом, відповідальним за містобудівну політику, яким є Державна архітектурно-будівельна інспекція України. Декларація заповнюється в двох примірниках і подається до територіального відділення ДАБІ, де вона повинна бути зареєстрована протягом 5 робочих днів. Якщо протягом цього терміну в декларації будуть знайдені невідповідності за формою або за змістом, тоді вона повертається заявникові разом із супровідним листом, де повинна бути вказана причина відмови у проведенні реєстрації. Якщо інспекція не повернула декларацію, але в той же час не здійснила її реєстрацію, то після закінчення 10 днів після того, як декларація повинна бути зареєстрована, вважається, що заявник отримав дозвіл ДАБІ на початок будівельних робіт автоматично.

Отримання дозвільних документів на будівництво об'єктів до 300 кв.м.

Для будівництва індивідуального двоповерхового (без урахування мансарди) будинку, площа якого не перевищує 300 кв.м., а також господарських будівель встановлена дещо спрощена процедура отримання дозвільної документації:

  • немає необхідності в реєстрації декларації або отримання дозволу на виконання будівельних робіт;
  • не потрібно отримувати містобудівні умови і обмеження, також необов'язкова розробка проекту будівництва (на відміну від описаних вище процедур реєстрації декларації та отримання дозволу);
  • необхідно лише отримання будівельного паспорта та повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Розглянемо дану процедуру детальніше:

Крок 1.

Для того, щоб фахівці компанії «Наказ» могли здійснювати представництво ваших інтересів в державних органах, отримувати і подавати необхідні документи, потрібно оформити нотаріальну довіреність від вашого імені.

Крок 2.

Отримання будівельного паспорта. Для цього в місцевий орган містобудування та архітектури необхідно подати наступний пакет документів:

  • заяву встановленого зразка;
  • згоду на обробку персональних даних;
  • завірену в нотаріальному порядку копію документа на права щодо земельної ділянки;
  • ескізний проект намірів забудови (графічне і текстове відображення забудови у довільній формі, проте з обов'язковим зазначенням певних даних: місце розташування будівництва на ділянці, відстані до меж сусідів і їх споруд, габарити будівлі, фасади та плани, інформація про інженерні системи і т.д .);
  • нотаріальну згоду на забудову всіх співвласників ділянки (при необхідності).

За бажанням, з метою конкретизації будівельних намірів, також може бути додано в пакет документів проект будівництва, топографічна зйомка, технічна інформація та інше. Всі додаткові документи можна замовити у фахівців нашої компанії.

Рішення про видачу будівельного паспорта приймається протягом 10 робочих днів. Дана адміністративна послуга надається безкоштовно.

Крок 3.

Надання в територіальний орган (за місцем розташування об'єкта) ДАБІ повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Повідомлення надається за встановленою формою мінімум за 1 день до початку здійснення робіт.

Крок 4.

Необхідно поінформувати в письмовому вигляді протягом 7 календарних днів місцеві органи пожежної та техногенної безпеки, раду або держадміністрацію про надання в ДАБІ повідомлення про початок будівельних робіт.

Тільки після виконання всіх зазначених кроків ви будете мати право розпочинати будівельні роботи.

На практиці процедури подання декларації або повідомлення, отримання дозволу або паспорта виглядають не так життєрадісно. Бюрократичну тяганину ще ніхто не скасував. Черги і прискіпливі перевірки правильності заповнення документів перетворюють оформлення декларації в досить довготривалий та кропіткий процес. Щоб отримати гарантований результат і не затягувати процедурні питання, можна просто передоручити своє спілкування з інспекцією професіоналам компанії «Наказ».

Законодавство: