Що таке претензія і навіщо вона потрібна?
Претензія є документом, який містить вимоги позивача до відповідача щодо невиконання сторонами узгоджених умов договору. Подання претензії дозволяє врегулювати відносини між контрагентами, не вдаючись до судових розглядів.
Особа, чиї права та інтереси порушені, повідомляє про це відповідача, викладає свої вимоги та способи вирішення конфлікту. За допомогою грамотно складеної претензії можна вирішити спір у стислі строки та без зайвих фінансових витрат.
Замовнику необхідно знати, як скласти претензію і подати лист таким чином, щоб виконавець за договором не міг проігнорувати його вимоги. Допомогу у складанні претензій надає юридична компанія Наказ. Ознайомитися зі схемою співпраці та цінами на послуги компанії можна на сторінці Претензія за договором.
Працівники компанії надають консультації, підказують, як оформити претензію, правильно сформулювати вимоги, спираючись на норми чинного законодавства.
Які бувають види претензій?
В залежності від вимог, які висуває позивач, виділяють кілька видів претензій:
- погашення заборгованості;
- повернення надміру перерахованих коштів або передоплати;
- обмін бракованої продукції;
- відшкодування нестачі, псування вантажу, недопоставки товарів;
- усунення недоліків виконаних робіт;
- відшкодування збитків;
- штрафи за невиконання договірних зобов’язань.
Претензія на повернення коштів повинна містити реквізити платежу: банківського переказу або чек про внесення готівки. У разі нарахування штрафу вказується спосіб розрахунку пені: наприклад, за кожен день прострочення платежу штраф у розмірі 1% від суми заборгованості.
Претензія на неякісний товар складається при постачанні дефектного товару. До цього документа додаються висновки експертизи, оцінка якості продукції, результати випробувань. При вимозі щодо усунення дефектів роботи слід вказати, хто й яким чином буде приймати та перевіряти якість послуг.
Як правильно написати претензію?
Текст претензії необхідно підготувати в 2 примірниках: один — вручити відповідачу, на другому — поставити відмітку про отримання з датою та підписом про вручення. Якщо документ адресовано юридичній особі, його не зобов’язаний отримувати особисто керівник; вручити претензію можна будь-якій посадовій особі.
Якщо інша сторона відмовляється підписати отримання, слід надіслати претензію поштою з повідомленням. Претензія вважається недійсною без підтвердження того, що вона вручена.
Результат розгляду вимог претензії відповідач надає окремим листом або у вигляді резолюції на отриманій претензії.
Оформлення претензії
Претензію можна скласти в довільній формі, але текст має містити обов’язкові відомості:
- Адресат, якому направляється претензія.
- Реквізити позивача – ПІБ, контактний телефон, адреса.
- Найменування документа – претензія.
- Суть питання: дата виникнення відносин, факт порушення відповідачем договірних зобов’язань. Бажано вказати пункти договору, які не дотримано, посилання на відповідні статті законів для обґрунтування претензії.
- Вимоги до відповідача – наприклад, розірвати договір, повернути сплачені кошти, поставити продукцію, виплатити штраф, з вказанням граничної дати виконання зобов’язань.
- У кінці претензії вказуються подальші дії у разі відмови в задоволенні претензії – звернення до суду, стягнення матеріальної компенсації за завдану шкоду, моральної шкоди.
- Дата складання листа, особистий підпис заявника.
- Перелік доданих документів.
У документі слід дотримуватися ділового стилю листування. Необхідно ввічливо викласти вимоги та попросити вжити заходів для вирішення питання.
Зразок претензії
Юристи компанії Наказ підкажуть, як написати претензію, враховуючи конкретні обставини клієнта. Форма претензії та зразки позовних заяв розміщені на нашому сайті.
Зразок претензії на витребування готової продукції
Якщо не вдалося вирішити питання за допомогою претензії, знадобиться складання та подача позову до суду.
