Юридичний блог

Незалежна експертна оцінка земельної ділянки

Вартість оцінки землі Київ

Першочергове завдання послуги оцінки землі та земельних ділянок - визначення реальної вартості певної земельної ділянки, з урахуванням її фізичних можливостей і обмежень, а також її місцезнаходження.

Такий вид послуг надається при укладанні різних видів цивільно-правових угод. Експертна оцінка - це документ, який оформляється незалежним експертом у формі звіту. У даному документі має міститися інформація про ділянку, а також дані про проведений аналіз ринку землі у відповідному регіоні. За результатом такого аналізу і визначається вартість земельної ділянки.

Експертна оцінка повинна проводитися в таких випадках:    

  • застава земельної ділянки;    
  • страхування земельних ділянок або їх відчуження (у разі якщо вони перебувають у комунальному або державному володінні);    
  • визначення збитків землекористувачам або власникам (якщо дана дія передбачена договором або законом);   
  • вартість земельних ділянок повинна визначатися при проведенні процедури банкрутства, ліквідації або реорганізації підприємства (товариства) з комунальною чи державною часткою майна;    
  • на підставі судового рішення;    
  • якщо до статутного фонду товариства вносяться земельні ділянки, які відносяться до державної або комунальної власності;    
  • якщо дані про вартість ділянки потрібно відобразити в бухгалтерському звіті.    

Документи, які необхідно подати для здійснення експертної (грошової) оцінки земельних ділянок:

  1. ідентифікаційний код і паспорт власника;
  2. свідоцтво про право власності, державний акт про право власності на ділянку, яка підлягає експертній оцінці;
  3. дані про будь-які наявні обмеження або обтяження у користуванні земельною ділянкою.

Слід пам'ятати: для того щоб визначити розмір державного мита при укладенні угод міни, дарування або при спадкуванні земельних ділянок, використовується нормативна грошова оцінка.