Юридичний блог
14 серпня 2011 року набрав чинності Закон України ("Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень" № 3565-17 від 05.07.2011г.).
Постановою КМУ ("Про затвердження Порядку проведення обов'язкового технічного контролю" № 137 від 30.01.2012г.) був затверджений порядок проходження технічного контролю (раніше - техогляд), форма бланку протоколу технічного контролю (техогляду), а також вимоги до організацій, які здійснюють технічний контроль (техогляд).
Для тих, хто вже пройшов обов'язковий техогляд в 2010-му році чи в період з січня по червень 2011 року, і хто підпадає під обов'язковий техогляд, повторно його проходити не потрібно, поки не закінчиться термін отриманого талона техогляду.
Для початку необхідно визначити, чи є проходження технічного контролю (техогляду) обов'язковим для вашого транспортного засобу. У цьому допоможе наступна таблиця:
Тип транспортного засобу | Проходження технічного контролю (техогляду) |
Легковий автомобіль | |
якщо власник фізична особа (незалежно від віку автомобіля) | не потрібно |
якщо власник юридична особа (при використанні авто з метою отримання прибутку):
|
- не потрібно кожні два роки |
Вантажний автомобіль | |
вантажопідйомністю до 3.5 т. включно:
|
- вік більше 2-х років кожні два роки |
вантажопідйомністю понад 3.5 т. (незалежно від віку) | щорічно |
Причіп / напівпричіп | |
до легкового автомобіля (незалежно від віку причепа) | не потрібно |
до вантажного автомобіля, вантажопідйомністю до 3,5 т. включно:
|
- вік причепа до 2-х років не потрібно |
до вантажного автомобіля, вантажопідйомністю понад 3,5 т. (незалежно від віку) | щорічно |
Мотоцикли / мопеди / мотоколяски (незалежно від віку) | не потрібно |
Таксі (незалежно від віку) | щорічно |
Автобуси / спеціальні транспортні засоби, перевозять небезпечні вантажі (незалежно від віку) |
двічі на рік |
по автомобілю:
по власнику автомобіля:
Процедура проходження техогляду
Техогляд замінений на технічний контроль, згідно Закону України ("Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень" № 3565-17 від 05.07.2011г.). У процесі проходження техконтролю державтоінспекція не приймає участь, а вся процедура зводиться тільки до отримання протоколу технічного контролю на акердитованій (ліцензованої) СТО. Причому технічний контроль можна пройти як на СТО, яка і раніше займалися проведенням техогляду транспортних засобів (на протязі 1-го року після набрання чинності Законом), так і на СТО, яка отримала відповідну ліцензію згідно з новим Законом.
Перед проходженням технічного контролю рекомендується відвідати своє «рідне» СТО, перевірити і провести ремонт автомобіля за наступними пунктами: гальмівна система, стан рульового управління (люфт не може перевищувати 10 градусів), працездатність зовнішніх світлових приладів, світлопропускання скла, склоочисників та склоомивачів , стан коліс та шин (висоту протектора), відповідність нормам викидів шкідливих речовин, витік рідин, наявність аптечки, вогнегасника, знак аварійної зупинки.
Після проходження технічного контролю власник ТЗ отримує на руки "протокол проходження технічного контролю". За даним протоколом, протягом 45 діб, необхідно отримати поліс «автоцивілки».
Автоцивілка (ОСЦПВ)
Якщо Ваш автомобіль підлягає обов'язковому державному технічному контролю, для отримання поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності потрібен протокол проходження технічного контролю. Ціни на поліс прописані в законодавстві України та у всіх страхових компаній. Вартість страховки залежить від: типу транспортного засобу (вантажопідйомність, об'єм двигуна, кількість місць), регіон використання автомобіля (по кількості населення), термін дії полісу і його тип.
Якщо ж ви уклали договір страхування цивільно-правової відповідальності до набрання чинності Закону України ("Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень" № 3565-17 від 05.07.2011г.), то такий договір продовжує діяти до закінчення терміну його дії.
Штрафи
Законом передбачена адміністративна відповідальність за несвоєчасне проходження обов'язкового технічного контролю: штраф від 340 до 425 ь