За загальним правилом, право власності на нерухоме майно виникає після державної реєстрації. З 1 січня 2013 року законодавство України змінило процедуру оформлення прав власності на об'єкти нерухомості, спростивши її. Якщо за старою схемою державну реєстрацію виробляло БТІ після нотаріального завірення угоди, то тепер нотаріусом виробляється і сама державна реєстрація та оформлення права власності на нерухоме майно. Що зводить термін оформлення угоди до одного дня за наявності всіх необхідних документів. У територіальних державних реєстраційних службах реєструється оформлення прав на об'єкти нерухомого майна, що виникло в результаті приватизації або нотаріальних дій, здійснених до 2013 року.
Змінився і список необхідних для даної процедури документів. Наприклад: при оформленні договору купівлі-продажу квартири тепер не потрібно робити новий технічний паспорт.
Реєстрація права власності тепер проводиться в новому Державному реєстрі прав на нерухоме майно замість Реєстру прав власності на нерухоме майно.
Зміни в законодавстві повинні були спростити та суттєво скоротити процедуру оформлення прав власності, зробити механізм більш ефективним, захистити інтереси сторін і третіх осіб при здійсненні операцій з відчуження нерухомості. На практиці ж виникло багато колізій і неточностей читання законів. Залишається відкритим питання оцінки майна при оформленні договору дарування і при вступі в спадщину.
Наша компанія, розуміючи, як важко розібратися у всіх правових тонкощах оформлення права власності, бачить необхідність у роз'ясненні нових правил реєстрації та оформлення прав власності в процесі відчуження, приватизації та інших дій з нерухомим майном наших клієнтів.
Ґрунтуючись на практичних знаннях і професіоналізмі, наші співробітники нададуть вам повноцінну консультацію з урахуванням законодавчих нововведень. Допоможуть вибрати оптимальну схему відчуження майна залежно від наявності спорідненості між сторонами і від ступеня ризиків. Нададуть допомогу у підготовці документів.